Litterært vintermøte på Kjernehuset


Leonardos Øre åpna den litterære vårsesongen med eit besøk av Heidi Marie Kriznik, ein av det litterære Norge sine nye og talentfulle prosaister.

Heidi Christoffersen

Som tidlegare student ved forfatterstudiet ved Høgskulen i Bø, var Heidi Marie Kriznik tilbake på kjente trakter då ho skulle presentere sin andre roman, Borte en vinter, som kom ut rett før jul. Som debutromanen Applaus frå 2002, har også Borte en vinter fått mange rosande omtalar, noko Kriznik sjølvsagt synst er morosamt. – Det er ganske skummelt og litt forvirrende og plutseleg bli en del av den litterære offentligheten, så gode omtaler er selvsagt hyggelig. Da Applaus kom tok det litt tid før jeg ble klar over at noen hadde skrevet om boka mi. Det var det andre som fortalte meg, sa ho. - Jeg var mest opptatt av at det faktisk var blitt ei bok, la ho til.
Skyld og skamDen dobbelt prisnominerte Borte en vinter er ein trist roman, som likevel ikkje utan humor fortel om den 66 år gamle austerriske innvandraren Zenz Bössner som nyleg har blitt enkemann, om naboen hans Jo og bikkja Heidi. - Som både innvandrer og inngift i en norsk familie som var NS-medlemmer under krigen, er Zenz dobbelt utskutt, forklarer Kriznik, som ut fra sin forfatterposisjonen, og gjennom historien om Zenz, tematiserer både skyld og skam, fridom og ufridom.
Sanning og løgn- Jeg har blitt kritisert for å skrive om gamle menn, et tema enkelte hevder det allerede skrives for mye om. Men etter det jeg har sett er det ikke mange som har gjort det, i hvert fall ikkje denne bokhøsten, seier Kriznik, som i begge romanane har skrive om innvandrarar til Noreg. Ho meiner likevel at det ikkje er eit litterært program ho har. – Kunstnere kan bruke løgner for å fortelle troverdige historier og sannheter, andre ganger trenger en ikke lyve. Jeg skriver om innvandrere siden dette er et tema jeg kjenner til, seier ho, og legg til at faren hennar var innvandrar.
Snart tilbake- Det er rart, men veldig hyggelig å være i Telemark igjen, sa Kriznik til Leonardos Øre sitt trufaste og interesserte publikum etter endt opplesning. Ikkje er det siste gangen ho kjem hit heller. I februar skal ho tilbake til Bø, då for å undervise ved forfatterstudiet ved Høgskulen. – Jeg skal undervise i essayskriving, og det gleder jeg meg til, avslutta ho.

Ingen kommentarer:

Sitatet



Aut viam inveniam aut faciam.